Norges Basketballforbund / Nyheter / 2022 / NBBF har inngått sponsoravtale med Bambusa
Bambusa2.nett.jpg

NBBF har inngått sponsoravtale med Bambusa

NBBF har inngått et samarbeid på 1+2 år med Bambusa AS som vil være med i utviklingen av seniorlandslagene og i tillegg gi et tilbud til alle klubber under NBBF.

Norges Basketballforbund er veldig fornøyde med å knytte enda en sponsor til seg og til landslagene spesielt. Vi ønsker Bambusa hjertelig velkomne i den norske basketfamilien!

Hva går avtalen ut på?

  • Bambusa vil gjennom året være synlig på shortsen til våre to seniorlandslag.
  • Bambusa vil tilby alle klubber under NBBF å ta del i deres velkjente og lukrative dugnadsmodell som vil gi økte inntekter klubben.
  • I samarbeid med NBBF vil Bambusa premiere de klubbene som tar i bruk og genererer mest inntekt for sin klubb gjennom dugnadstilbudet med besøk av landslaget, gratisbilletter til kamp og diverse premier.
  • Bambusa blir en samarbeidsparnter av NBBF og landslaget og vil være synlig i sosiale medier, basket.no, og i landskamp-arenaene.
  • Bambusa og NBBF sitt samarbeid fokuserer på både bredde og topp. Landslagssatsingen er en viktig del for at de unge skal kunne ha noe å se opp til samtidig som at klubbene rundt om i Norge vil kunne dra godt av samarbeidet med økte inntekter gjennom salg av sokker.

Håvard Gundersen, CEO i Bambusa, er svært fornøyd med avtalen og gleder seg til samarbeidet. – Bambusa er opptatt av å jobbe med å holde mennesker borte fra utenforskap og støtte idrett og aktivitet som er inkluderende. Vi synes basketball er spennende siden det er en sport i vekst, og med utøvere og verdier som harmonerer med våre egne. Basket-Norge virker ekte og ordentlig, og det appellerer til oss, sier han.

Generalsektretær i NBBF, Espen A. Johansen, er også glad for avtalen. - Sammen med Bambusa skal vi fortsette utviklingen av toppidretten vår, samtidig som vi legger til rette for inntektsbringende tiltak på breddenivå. Vi er stolte av å ha med oss Bambusa som samarbeidspartner, en aktør som kjenner norsk idrett godt. Vi gleder oss til å jobbe sammen og ønsker velkommen på laget, sier Espen.

 

Om Bambusa:

Bambusa er et selskap etablert i Stavanger som Siden oppstarten i 2016 har produsert og solgt over sju millioner Bambusa-sokkepar i Norge.

Fem år senere, i 2021, har Bambusa gjennomført/veiledet 3500 dugnader og bidratt med over 100 millioner kroner til barn og unge gjennom salg av Bambusa-sokker og sponsorsamarbeid. Det er etablert kontorer i både Sverige og Danmark som jobber for at barn og unge skal få nå sine mål og drømmer.