Det norske damelandslaget skal spille i EM Small Nations i juli i år, og herrelandslaget skal begynne på EM-kvalifisering i november. Med en sponsor i ryggen vil satsingen på disse lagene bli enklere. Tripletex er et regnskapsprogram som stadig har vunnet markedsandeler i Norge, og akkurat som de norske landslagene er en utfordrer på vei opp.
Avtalen føyer seg inn i rekken av spennende kommersielle avtaler som er gjort med norsk basket det siste snaue året. I tillegg til TV2-avtalen for BLNO og landslag har BLNO fått en hovedsponsor, og nå har landslagene fått det samme.
Tripletex er veldig stolte og glade for å inngå samarbeidet med Norsk Basketballforbund, og gleder oss til å følge både herre- og damelandslaget fremover, sier Head of Marketing i Tripletex, Julie Wium Lie. - Vi i Tripletex har selv vært en utfordrer gjennom en årrekke, og vi setter derfor ekstra stor pris på å få være med på laget når herrelandslaget skal utfordre store nasjoner i pre EM-kvalifiseringen nå i høst.
Organisasjonssjef i Norges Basketballforbund Espen A. Johansen er meget fornøyd med avtalen som er i land. - Basketballtinget har bestemt at vi skal satse mot EM-kvalifisering og med det følger et godt stykke markedsarbeid. Vi er glade for å kunne annonsere første samarbeidspartner på den veien og se at det gode arbeidet som legges ned bærer frukter, sier han.
Marked- og arrangementsansvarlig Sjur Berg i NBBF har jobbet med Tripletex-avtalen, og gleder seg over at den er i havn. - Vi er veldig fornøyde med å få Tripletex med på laget for EM-satsingen vår. Tripletex har lenge vært en utfordrer i sin egen bransje og vi føler at dette er en perfekt match når vi nå skal ut å utfordre basketeuropa selv. Tripletex har vært meget profesjonelle og engasjerte i forhandlingene og nå gleder vi oss alle bare til kampene starter, sier Sjur.