Norges Basketballforbund / Nyheter / Nyheter 2020 / Ny medieavtale snart i havn
NBBF BLNO Alison Lewis 2020.jpg
Arkivfoto av Alison Lewis Foto: Erik Berglund

Ny medieavtale snart i havn

Forbundet, i tett samarbeid med representanter fra BLNO klubbene, jobber med å lande den neste medieavtalen for norsk basketball.

De siste to og inneværende sesong har NBBF hatt et godt samarbeid med Amedia for visning av BLNO på direktesport.no. Nå er vi inne i den siste sesongen med nåværende medieavtale og det har en god stund blitt jobbet med veien videre for norsk basket i media.

Basket i Norge er i stor utvikling, vi har de siste årene økt sponsorinntektene, hatt betydelig medlemsvekst og ikke minst blitt mer synlig i media. I tillegg er det vedtatt å jobbe mot EM-kvalifisering for seniorlandslag. Dette har styrket vår posisjon i idretts-Norge og økt vår relevans i media. Dette er viktige argumenter i forhandlinger med aktuelle mediesamarbeidspartnere.

I samarbeid med, de som de siste årene har stått for produksjonen av kampene som vises på direktesport.no, BLNO klubbene, jobber vi oss mot en ny medieavtale. Med ny medieavtale ønsker vi å ta neste steg for ytterigere eksponering av basketball i Norge. Vi ønsker å styrke vår markedsposisjon, sikre fortsatt økt rekruttering og bidra til at enda flere velger idrett og basketball som sin fritidsaktivitet.

Lansering av mediepartner for de neste årene gjøres på våre plattformer om ikke lenge, følg med!

 

For spørsmål knytte til medieavtale og mediearbeid i NBBF kontakt:

Espen A. Johansen
Espen A. Johansen
Generalsekretær (fung.)