Norges Basketballforbund / Nyheter / 2019 / Samarbeidspartnere 2019/2020
Samarbeidspartnere 2019-2020.png

Samarbeidspartnere 2019/2020

Vi oppfordrer til å støtte opp om våre samarbeidspartnere.

Se medlemsfordeler her: Medlemsfordeler via NBBFs samarbeidspartnere.

 

Norsk tipping er idrettens generalsponsor. Norsk Tipping har gjennom årene hatt et nært markedsmessig samarbeid med norsk idrett. Avtalen viser viktigheten av Norsk Tippings samarbeidende rolle med idretten. Avtalen er bygget opp rundt prosjekter som tar vare på både topp- og breddeidrett, samt verdi- og kunnskapsbaserte prosjekter. 
Les mer på norsk-tipping.no
 
Circle K har siden 2017 vært sponsor for dugnadslandslagene for senior kvinner og menn. Høsten 2017 ble avtalen utvidet til også å omfatte flere deler av NBBFs viksomhet med hovedfokus på rekruttering og talentutvikling.
Les mer på circlek.no
 
Coop har siden 2017 vært sponsor for dugnadslandslagene for senior kvinner og menn. Coop kjenner norsk idrett godt og er en viktig støttespiller i arbeidet med å restarte seniorlandslagssatsingen.
Les mer på coop.no
 
OBOS har siden 2017 vært sponsor for dugnadslandslagene for senior kvinner og menn. OBOS bidrar blant annet til anleggsutvikling og har gitt midler til utendørs basketballbaner.
Les mer obos.no
 
Basketballens venner er en gruppe personer med bakgrunn i en av landets mindre klubber som er glade i norsk basketball og som ønsker å støtte forbundets virksomhet etter beste evne. De går, i basketsammenheng, inn som en relativt stor sponsor, med ønske om å bidra på en positiv måte til å løfte norsk basket. Avtalen er en samarbeidsavtale som gjør at seniorlandslagene har en trygg økonomi de neste to årene.
Les mer på basket.no
 
 
 
Ultimate Nordic og NBBF inngikk i 2019 et samarbeid som gjør at Diadora skal brandes med forbundet. Ultimate Nordic er nå totalleverandør av tekstil, sko og ustyr til Norges Basketballforbund.
Les mer på diadora.no
 
Ultimate Nordic er NBBFs leverandør av Moltenballer. I samarbeid med Gresshoppa sport distribueres tusenvis av Moltenballer rundt om i Norge. Ultimate Nordic og NBBF inngikk et samarbeid i 2017.
Les mer på gresshoppa.no
 

Amedia er en rutinert aktør på livesending av idrett, i sesongene 2018/2019, 2019/2020 og 2020/2021 skal Amedia vise alle BLNO kampene direkte på sine plattformer. De er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere.

Les mer på amedia.no

 

MainmoveSport er vår samarbeidspartner på inkluderende basketball. Siden 2017 har MainmoveSport bidratt med midler til MainmoveFondet som stimulerer til rullestolbasketaktivitet på klubbnivå.
Les mer på mainmovesport.no
 
Thon Hotels er vårt faste overanttingssted, både for landslag på tur og når administrasjonen er på reise. Avtalen er via Særforbundsalliansen (SFA) og har eksistert siden 2014.
Les mer på thonhotels.no
 
Gjensidige er forsikringsselskapet som NBBF benytter på lisenser. Avtalen er via Særforbundsalliansen (SFA) og har eksistert siden 2014.
Les mer på gjensidige.no
 
Gresshoppa Sport er vår samarbeidspartner på distribusjon og salg av basketballer. Vi har samarbeidet med bedriften om Moltenballer i en årrekke, derfor kjenner de miljøet godt. Gresshoppa tilbyr gode rabatter på Molten basketballer.
Les mer på gresshoppa.no
 
Buytec er en viktig bidragsyter for å løfte våre arrangement. Billettsystemet de leverer er profesjonelt og brukervennlig og er en naturlig del av våre arrangement. Buytec har lang fartstid og leverer arrangementssystemer til sport, konserter og teater.
Les mer på buytec.no
 
The SignOn Company er det ferskeste medlemmet av NBBF familien og et sårt etterlengtet tilskudd. Selskapet leverer trykketjenester og representasjonstøy til forbundet som dressjakker, skjorter og fingensere. SignOn har kontorer på Montebello i Oslo og har konkeransedyktige priser og god service. Sjekk ut deres hjemmeside: https://www.signon.no/